Ekonomi

Lagarde: Enflasyon hedefleri için etkili iletişim kurulmalı

Avrupa Ekonomi ve Finans Merkezi’nin Londra’da düzenlediği seminerde konuşan Avrupa Merkez Bankası (ECB) Lideri Lagarde, enflasyonun düşürülmesine yönelik kararlı adımların atılmasının yanı sıra bu ortamın sağlanması için etkin iletişim kurmanın da çok değerli olduğunu söyledi. vadeli enflasyon beklentileri süreç boyunca sabit kalıyor. bunu vurguladı.

Lagarde, “Şimdi diğer merkez bankaları gibi bizim de enflasyonun hem dinamiklerini hem de sürekliliğini hafife aldığımızı kabul etmek önemli” dedi ancak bu endişeleri gidermek için talep süreçlerinde değişiklikler yaptıklarını da sözlerine ekledi.

Merkez bankalarının etkili bir bağlantı dili kullanarak mesajlarını ikna edici bir şekilde kamuoyuyla paylaşmaları gerektiğine işaret eden Lagarde, “Kendi kendini engellemeye yardımcı olmak için enflasyonun orta vadede yüzde 2 hedefimize döneceğini ikna edici bir şekilde aktarmak her zamankinden daha önemli. – Enflasyonist dinamiklerin (beklentilerin) yerine getirilmesi. hayati derecede önemli.” terimleri kullandık.

“İletişim hayati bir rol oynuyor”

Günümüzde bankalar için etkili politika oluşturma sanatında iletişimin hayati bir rol oynadığını vurgulayan Lagarde, “Bu özellikle ECB gibi merkez bankaları için geçerli. Ancak yeni teknolojilerden yükselen sahte haber dalgasına kadar medya ortamındaki değişiklikler, politika yapıcıların daha geniş kitlelere nüfuz etmesini giderek zorlaştırdı.

Sosyal medya platformlarında dezenformasyonun sıklıkla görüldüğünü vurgulayan Lagarde, “Gerçek bilgiyi yaymak giderek zorlaştı. Artık X olarak bilinen Twitter’daki yalanların, sanılandan 10 ila 20 kat daha hızlı yayıldığı tespit edildi. gerçek.”

ECB Lideri Christine Lagarde, değişen dünyada enflasyon hedeflerini göreli fiyat değişimleriyle belirlemenin kritik bir değer taşıdığını belirterek, merkez bankalarının açıklamalarını toplumun anlayabileceği açık bir dille aktarmaları gerektiğinin altını çizdi.

Lagarde, “Bir çalışma, para politikası iletişimini daha basit ve insanların hayatlarıyla daha ilişkilendirilebilir hale getirmenin, temel mesajların anlaşılmasını yüzde 40 artırdığını ortaya koyuyor” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu